מקומם: התיק נגד המחבל שפגע בכתב 'קול חי' – נסגר

אבי יעקב 3 Comment on מקומם: התיק נגד המחבל שפגע בכתב 'קול חי' – נסגר

לפני שבועיים הותקף כתב 'קול חי' נתי קאליש באבנים ע"י ערבי בעת שנסע סמוך להר הזיתים בירושלים. המשטרה עצרה את התוקף ואף הפיצה סרטון של מעצרו אולם התיק נגדו נסגר לאחר מספר ימים ע"י הפרקליטות. ארגון חוננו הגיש ערר על ההחלטה. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "יש צורך לעשות כל מאמץ להביא את המחבלים לדין"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה במכתב לפרקליטות מחוז ירושלים בדרישה לפתוח את תיק התקיפה של כתב 'קול חי' נתי קאליש אשר הותקף באבנים ע"י ערבי לפני כשבועיים בעת שנסע סמוך להר הזיתים בירושלים. המשטרה עצרה את התוקף ואף הפיצה סרטון של מעצרו אולם התיק נגדו נסגר לאחר מספר ימים.

במכתבו מתאר עו"ד בלייכר כיצד הותקף קאליש רק בשל מראהו היהודי: "מרשי נסע לתפילה בבית העלמין בהר הזיתים. בעת שיצא מבית העלמין בני מיעוטים שהיו במקום הבחינו בלבושו המסורתי וזיהו כי הוא יהודי. או אז, התנפל על הרכב בן מיעוטים שהיה במקום, והחל לידות לעברו בלוקים מטווח אפס. בלוק אחד פגע בשמשה האחורית וניפץ אותה. בלוק נוסף פגע בשלדה מעל החלון. אך בנס לא נפגע מרשי בראשו או איבד שליטה על הרכב, דבר שיכל חלילה להסתיים באופן טראגי. בתושיה רבה הצליח מרשי להימלט מהמקום, ובהמשך הוכוון על ידי המשטרה להגיש תלונה בתחנת שלם. למרשי נודע כי נעצר חשוד במעשה, ובהמשך יצאה הודעת דוברות של המשטרה בעניין, אשר צורף אליה סרטון תיעוד האירוע וסרטון המעצר של החשוד . בתאריך 10.8.23 עודכן מרשי כי התיק הועבר לטיפולכם. אמנם, לתדהמתו, בתאריך 17.8.23 עודכן כי הוחלט לסגור את התיק נגד החשודים", תיאר בלייכר.

בלייכר מציין במכתבו את הודעת הדוברות שהוציאה המשטרה על מעצר התוקף ותוהה מדוע נסגר התיק כאשר ישנן ראיות ברורות נגדו: "מדובר במקרה חמור ביותר, אשר מצטרף למקרה נוסף שאירע בהמשך הערב, ומלמד כי מדובר בעליית מדרגה אשר נדרשת לגביה הרתעה חזקה ותגובה משמעותית. האירוע כולו נצפה ותועד במצלמות, וכפי שפורסם בכל כלי התקשורת. משטרת ישראל גילתה נחישות רבה, ובעזרת הפעלת תצפיתניות והכוונה עצרה את המפגע בצורה מהירה וכמעט "על חם". תמוה ביותר כיצד תיק שכזה נסגר כעבור שבוע ימים", כתב בלייכר.

עו"ד בלייכר מסר: "לצערנו הרב יהודים רבים מהווים מטרות לפרעות של טרוריסטים בבירתנו הנצחית. יש צורך לעשות כל מאמץ להביא את המחבלים הללו לדין גם אם קיימים קשיים ראיתים. בשל נחיצות העניין הגשנו את הערר מיד עם סגירת התיק תוך הסתמכות על פרסומי המשטרה. אנו נמשיך לעקוב אחר התיק ולפעול למצות בכל דרך את הדין עם המחבלים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    סגירת תיקים סיטונאית היא אחת הבעיות המערכתיות הקשות שמעודדות פשיעה ופוגעות קשות באמון הציבור ברשויות האכיפה

    דרוש בנושא שינוי תפיסתי דחוף

  2. 2

    ז—ה ק ו ר ה ה מ ו ן !!!!! לצערנו. ,אין עניין לציבור" טענה מרושעת כאיל ושלא עושים צד קאם "אין עניין".. ה–ת—ש–ק—ר–ת– השמאלנית לא מביאה ולא מדווחת אלא יעוט שממקרי הטרור

  3. 1

    שד' י ש ל ח הצ ל ח ה רבה מאוד בע,ה בכל המשדפטים של עו"ד חיים בלייכר שעושה עבודה חשובה מאוד.. "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה ו ה ס ר מ מ נ ו י–ג–ו–ן ו–א–נ-ח–ה